Meny

Höstprogram 2026

Visning av museets största magasin
9 september kl. 18.00
Med Larissa Borck, enhetschef Samlingar.

Hur arbetar museet med barn- och familjeverksamheterna? Visning av Pettson och Findus-utställningen och ev. Viljans värld
21 oktober kl. 18.00
Med Carola Sandgrim, enhetschef Bemötande, och museipedagog Åsa Nyberg Botshinda.

Utdelning av Cnattingiuspriset och föreläsning av
pristagaren
Slutet av november
Exakt datum meddelas senare.

Vi har nu en egen grupp på Facebook; Östergötlands museums vänner. Bli gärna medlem även där.

Styrelsen hälsar alla välkomna och önskar er en riktigt skön och fin sommar!

Medlemskap

Programmet gäller för betalande medlemmar hos Östergötlands museums vänner. Som medlem har du gratis inträde till museet hela året, 10 % på varor i museibutikerna och visningar för vännerna. Efter visningarna träffas vi, oftast över en bit mat.

Vill du bli medlem och ta del av programmet och samtidigt stödja museets verksamhet? Inga problem! Kontakta sekreterare Hedvig Hedin på 0734-078889 så hjälper vi dig.

Medlemsavgift 300 kr per år för en person och 400 kr för två personer
med samma adress. Östergötlands museums vänners bankgiro är
5007–3899.

Nya medlemmar och ni som ändrat mailadress; maila
samtidigt era uppgifter till vannerna@ostergotlandsmuseum.se så att
vi vet hur vi ska kontakta er.

Medlemskort hämtas i receptionen.

Exteriörbild på Östergötlands museum och dess vattenspegel, sett från parken.

Styrelse

Per Nilsson, ordförande 076 1162305

Hedvig Hedin, sekreterare 0734 078889

Anders Senestad, vice ordförande 0703 991164

Lennart Hedin, kassör 0722 279845

Birgitta Lindahl, ledamot

Bengt Häger, ledamot